Na afloop van de presentatie van het ontwerp op scherm was er de mogelijkheid om de tekeningen nog eens rustig te bekijken en vragen te stellen. De vragen die gesteld zijn tijdens de presentatie met een reactie van de gemeente vind je hieronder:
Kan er nog een extra drempel komen tussen de kruising Argonautenlaan en Eratolaan?
Omdat de afstand tussen de drempels te klein wordt, wordt er geen extra drempel aangelegd tussen de Argonautenlaan en de Eratolaan.
Kan er worden aangegeven dat er op het stuk trottoir in de Damocleslaan waar half op geparkeerd mag worden, dat er maar met twee wielen op de stoep geparkeerd mag worden?
Omdat er nog voldoende loopruimte overblijft op het trottoir en we niet meteen de hele straat willen vol zetten met borden, worden er voorlopig nog geen borden geplaatst waarop aangegeven dat de auto’s met 2 wielen op de stoep mogen parkeren in een deel van de Damocleslaan en kijken we aan hoe dit zich gaat ontwikkelen. Dit geldt overigens slechts tijdens de Chinese les op zaterdagochtend.
Kan de bocht vanaf het fietspad naar de Nuenenseweg iets beter worden aangelegd?
De bocht vanaf het vrij liggende fietspad naar de Nuenenseweg is beter gemaakt.
Kunnen er hagen komen rondom de parkeervakken in de Amazonenlaan?
Tussen de parkeervakken en het trottoir worden hagen geplant om het zicht op geparkeerde auto’s wat meer te verbergen.
Komen er straks twee uitritten bij Lunetzorg uit op de Amazonenlaan?
We zoeken nog uit of er uiteindelijk nog maar één uitrit overblijft bij Lunetzorg.
Komt er een tweede toegang naar het parkeerterrein van het buurthuis?
Ja, er komt een extra toegang naar het parkeerterrein van Aan de Meet. Deze komt aan de achterkant van het terrein te liggen en is vooral ook bedoeld voor de wagens van Ergon die achter op het terrein moeten zijn.
Waarom wordt de voetgangersoversteek bij het Wasvenpad relatief ver van de fietsersoversteek aangelegd?
De voetgangersoversteek bij het fietspad Wasvenpad wordt op de ingetekende afstand van de fietsoversteek om te voorkomen dat fietsers deze oversteek gaan gebruiken om vervolgens aan de overkant hun route te vervolgen over het voetpad.
Voelen we straks niet meer trillingen in huis dan we nu voelen door de plateaus op de kruisingen?
De nieuwe plateaus op de kruisingen zullen niet meer trillingen en geluid veroorzaken. Dit omdat de fundering hiervan veel beter wordt gestabiliseerd. In de Amazonenlaan worden de plateaus minder steil aangelegd omdat dit een hulpdienstenroute is.
Kan er iets gedaan worden tegen de vele vrachtwagens die de Amazonenlaan als sluiproute gebruiken?
Tijdens de coronaperiode hebben we een verkeerstelling gehouden op de Amazonenlaan. Dit hebben we gedaan tijdens de ochtend- en avondspits met erg slecht weer. Uit deze telling is niet gebleken dat er te veel auto- en vrachtverkeer was. Nu de coronamaatregelen niet meer van toepassing zijn, zal als dit gewenst is, een nieuwe telling worden gehouden.
Wanneer wordt de Nuenenseweg opnieuw ingericht en kan dit dan als fietspad?
Het is nog niet bekend wanneer de Nuenenseweg opnieuw gaat worden ingericht. Wanneer deze straat aan de beurt is, zullen de mogelijkheden worden afgewogen.