Je kunt al veel producten online aanvragen, maar voor sommige zaken kom je bij ons langs (maak hiervoor eerst een afspraak).
Je kunt ook langskomen als:
- je vragen hebt over je uitkering of inkomensregeling;
- je een vergunning wilt inzien;
- je als ondernemer iets wilt regelen.
eIDAS
Als Europese burger of organisatie is het mogelijk om contact te leggen via het eIDAS-contactformulier. Hier kun je inloggen met jouw eigen eIDAS goedgekeurde digitale identiteit.
direct Overlast of probleem melden
Kan ik ook iets toesturen via de post?
Natuurlijk kan dat. Ons algemene postadres is: gemeente Eindhoven, Postbus 90150, 5600 RB Eindhoven.
Heb je een vraag over ondersteuning bij werk, inkomen, zorg, opvoeding, vervoer of huishouding post of de collectieve zorgverzekering, stuur dit dan naar gemeente Eindhoven, Sociaal Domein: Postbus 90151, 5600 RC Eindhoven. Je kunt hiervoor ook het contactformulier van het Sociaal Domein gebruiken.
Mag ik een (telefoon)gesprek met een ambtenaar opnemen?
Ja dat mag, we vinden het wel fijn als je dat vóór het gesprek meldt en wij een kopie van de opname krijgen als we daarom vragen. Alleen bij zwaarwegende redenen wordt een geluidsopname niet toegestaan. In dat geval zoeken we samen met jou naar een alternatief.
Meer informatie over het opnemen van een gesprek vind je in de spelregels die de Nationale Ombudsman heeft opgesteld.
Waarom moet ik eerst mijn gemeente kiezen als ik 14 040 bel?
Ook omliggende gemeenten met netnummer 040 maken gebruik van het algemene telefoonnummer 14 040. Daarom moet je eerst de naam inspreken van de gemeente die je wilt bereiken. Je wordt dan automatisch doorverbonden.