Een melding openbare ruimte maak je op een van de volgende manieren:
- Gebruik de ‘Buiten Beter-app’. Je downloadt deze in je App Store / Google Play.
- Gebruik het meldingsformulier op onze site;
- Bel ons via telefoonnummer 14 040.
Voor veel meldingen kun je ook direct contact opnemen met Handhaving. Zij zijn ook buiten kantoortijden bereikbaar. Meer informatie vind je onder het kopje Hoe neem ik contact op met Handhaving?
Kan ik een bewijsstuk meesturen met mijn melding?
Ja, dat kan. Als je een melding maakt via de Buiten Beter-app, kun je meteen een foto en locatie meesturen. Als je het formulier op onze site gebruikt, kun je een bijlage meesturen.
Ik heb een vraag over mijn melding. Wat kan ik doen?
Als je een vraag hebt over je melding kun je ons bellen via telefoonnummer 14 040. Deed je de melding met het online formulier? Dan is het handig als je het meldingsnummer bij de hand hebt als je contact opneemt. Het meldingsnummer staat in de bevestiging die van ons hebt gekregen.
Hoe neem ik contact op met Handhaving?
Je kunt op de volgende manieren in contact komen met medewerkers van Handhaving:
- Telefonisch
- tijdens kantooruren: 14040
- na kantooruren: 0900-8844 (nummer politie geen spoed)
Ze zijn bereikbaar op de volgende dagen en tijden:
- Maandag t/m donderdag vanaf 7:00 uur tot 21:30 uur
- Vrijdag vanaf 7:00 tot 23:00 uur
- Zaterdag vanaf 8:30 tot 23:00 uur
- Zondag vanaf 8:30 tot 21:30 uur
Bij de mensen van Handhaving kun je terecht met klachten over zaken die zich afspelen in je buurt. Een groot deel van de medewerkers van Handhaving heeft de bevoegdheid om bekeuringen uit te schrijven. Denk daarbij aan loslopende honden, het niet opruimen van hondenpoep of verkeerd of te lang geparkeerde voertuigen. Maar bijvoorbeeld ook containers die te lang op de stoep staan en vandalisme.
Hoe maak ik een melding met de Buiten Beter app?
- Maak een duidelijke foto met je telefoon en sla deze op. Een overzichtsfoto met een herkenningspunt in de omgeving is beter dan een close up.
- Geef een omschrijving van het probleem en waar het is. De app geeft de GPS-locatie mee, dus het is het handigst als je de melding doet op de plaats zelf. Geef anders de straat en eventueel huisnummer, of het nummer van een lichtmast.
- Kies het onderwerp uit de lijst.
- Vul in wat het probleem is en wat je van de gemeente verwacht. Je hebt hier 140 tekens voor.
- Verstuur de melding.
- Je melding komt direct in de werkvoorraad van de gebiedsbeheerders. Zij zetten de melding door naar de juiste partij om het probleem op te lossen.
- Na afhandeling van de melding krijg je bericht als je je e-mailadres hebt opgegeven.