Een melding openbare ruimte maak je op een van de volgende manieren:
- Gebruik de ‘BuitenBeter app’. Je downloadt deze in je App Store / Google Play.
- Maak een melding met onze interactieve kaart (zie onderstaande uitleg).
- Bel ons via telefoonnummer 14 040.
Hoe maak ik een melding met de interactieve kaart?
- Dubbelklik op de locatie van je melding.
- Er verschijnt een invulscherm ‘Nieuwe melding’.
- Vul de gegevens van je melding in. Je kunt eventueel ook foto’s uploaden.
- Verstuur de melding.
- Je melding komt direct bij de gebiedsbeheerders. Zij zetten de melding door naar de juiste partij om het probleem op te lossen.
- Na afhandeling van de melding krijg je bericht (als je je e-mailadres hebt opgegeven).
Het is ook mogelijk om bestaande meldingen in te zien.
Hoe maak ik een melding met de BuitenBeter app?
- Maak een duidelijke foto met je telefoon en sla deze op. Een overzichtsfoto met een herkenningspunt in de omgeving is beter dan een close up.
- Geef een omschrijving van het probleem en waar het is. De app geeft de GPS-locatie mee, dus het is het handigst als je de melding doet op de plaats zelf. Geef anders de straat en eventueel huisnummer, of het nummer van een lichtmast.
- Kies het onderwerp uit de lijst.
- Vul in wat het probleem is en wat je van de gemeente verwacht. Je hebt hier 140 tekens voor.
- Verstuur de melding.
- Je melding komt direct bij de gebiedsbeheerders. Zij zetten de melding door naar de juiste partij om het probleem op te lossen.
- Na afhandeling van de melding krijg je bericht (als je je e-mailadres hebt opgegeven).
Kan ik mijn melding ook op een andere manier doorgeven?
Dat kan. Bel ons klantcontactcentrum via telefoonnummer 14040 of gebruik het meldingsformulier.
Kan ik een bewijsstuk meesturen met mijn melding?
Ja, dat kan. Als je een melding maakt via de BuitenBeter app of de interactieve kaart, kun je meteen een foto en locatie meesturen. Als je het formulier op onze site gebruikt, kun je een bijlage meesturen.
Ik heb een vraag over mijn melding. Wat kan ik doen?
Als je een vraag hebt over je melding kun je ons bellen via telefoonnummer 14 040. Deed je de melding met het online formulier? Dan is het handig als je het meldingsnummer bij de hand hebt als je contact opneemt. Het meldingsnummer staat in de bevestiging die van ons hebt gekregen.
Voor welke meldingen neem ik contact op met Handhaving?
Voor veel meldingen en klachten over zaken in jouw buurt kun je direct contact opnemen met Handhaving (ook buiten kantoortijden). Denk aan loslopende honden, het niet opruimen van hondenpoep of verkeerd of te lang geparkeerde voertuigen. Maar bijvoorbeeld ook containers die te lang op de stoep staan en vandalisme.
Je kunt de medewerkers van Handhaving telefonisch bereiken:
- tijdens kantooruren: 14040
- na kantooruren: 0900-8844 (nummer politie geen spoed)
Ze zijn bereikbaar:
- Maandag t/m donderdag vanaf 7:00 uur tot 21:30 uur
- Vrijdag vanaf 7:00 tot 23:00 uur
- Zaterdag vanaf 8:30 tot 23:00 uur
- Zondag vanaf 8:30 tot 21:30 uur
Meer informatie vind je op de pagina Handhaving.