Melden via de Woonoverlast app
Je kunt steeds terugkerende woonoverlast snel en gemakkelijk melden met de Woonoverlast-app. Je kunt foto’s, geluidsfragmenten en een exacte locatie doorgeven. De melding komt automatisch terecht bij de gemeente of de woningcorporatie of verhuurder. Zij nemen contact met je op over hoe het verder gaat.
Download de app voor Apple
Download de app voor Android
Video: hoe werkt de woonoverlast app
In deze Youtube video zie je hoe de Woonoverlast app werkt.
Waar meld ik strafbare feiten?
Neem contact op met de politie via telefoonnummer 0900 88 44. Bij spoed bel je 112.
Bij vermoedens van een hennepkwekerij kun je bellen naar de politie (0900-8844). Je kunt ook contact opnemen met het Bestuurlijk Interventie Team (BITE). Bel naar 14 040 of mail naar bite@eindhoven.nl.
Liever anoniem iets melden? Dat kan via Meld Misdaad Anoniem: 0800 7000.
Wat heb ik nodig voor een melding?
Ons Advies- en meldpunt woonoverlast heeft de volgende gegevens nodig:
- adres van het pand dat overlast geeft;
- beschrijving van het soort overlast;
- tijdstip en duur van overlast;
- je naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres.
Het meldpunt gaat zorgvuldig met je gegevens om. Je contactgegevens zijn alleen bekend bij het meldpunt. Medewerkers gebruiken ze alleen om contact met je op te nemen.
Wat gebeurt er met mijn melding?
- Binnen 2 werkdagen na je melding neemt een medewerker van het meldpunt contact met je op, als je je contactgegevens hebt ingevuld. De medewerker vraagt eventueel om extra informatie.
- Het meldpunt stuurt je melding door naar de juiste afdeling binnen de gemeente of verwijst je door naar een andere organisatie, bijvoorbeeld de politie.
- Het meldpunt controleert of je melding goed wordt opgepakt.
- Als je melding is afgehandeld, en je je contactgegevens ingevuld, dan neemt het meldpunt opnieuw contact met je op. Dit om te vragen of je tevreden bent over de afhandeling.