Waarover ben je niet tevreden?
Het advies van WIJeindhoven
Ben je het niet eens met het advies van WIJeindhoven, dan kun je iemand anders om een beoordeling vragen: een second opinion. De medewerker van WIJeindhoven regelt dit voor je en het is gratis. De gemeente Eindhoven vraagt dan een onafhankelijke expert om opnieuw naar de situatie te kijken en binnen 10 dagen een advies te geven. Ken je zelf een expert die je wil inschakelen? Bespreek dit met WIJeindhoven.
Ook kun je iemand van een onafhankelijke partij vragen om bij je gesprek te zijn.
De kwaliteit van de ondersteuning of zorg
Als je niet tevreden bent, neem je eerst contact hierover op met de organisatie die de zorg levert. Leg uit wat er volgens jou beter kan. Je kunt ook een klacht indienen bij die organisatie. Alleen dan heeft deze organisatie de kans om zaken te verbeteren.
Heb je deze klacht al bij de organisatie gemeld en heeft jouw klacht nog niets opgeleverd, dan kun je aan WIJeindhoven vragen om een andere organisatie in te schakelen.
Een medewerker
WIJeindhoven
Als je je niet gehoord of begrepen voelt door een medewerker van WIJeindhoven, of je hebt geen ‘klik’, bespreek dit dan eerst met de medewerker en/of de teamleider van WIJeindhoven. Kom je er echt samen niet uit, dan kun je vragen of een andere medewerker van WIJeindhoven jou kan ondersteunen. Eventueel kun je hiervoor ook het algemene nummer bellen: 040 238 89 98. Als je niet tevreden bent over de manier waarop een medewerker van WIJeindhoven je heeft behandeld, dan kun je een klacht indienen bij de klachtencommissie van WIJeindhoven.
Je kunt ook iemand van een onafhankelijke partij vragen om bij gesprekken met instanties te zijn.
Gemeente
Ben je ontevreden over de manier waarop een ambtenaar of bestuurder van de gemeente zich heeft gedragen, dan kun je bij de gemeente een klacht indienen.
Werkleerbedrijf
Gaat het om een medewerker van het Werkleerbedrijf, dan kun je bij de werkgever een klacht indienen. Vraag aan jouw contactpersoon van WIJeindhoven of de gemeente, bij wie deze medewerker in dienst is.
De manier waarop mijn klacht door de gemeente is afgehandeld
Je kunt terecht bij de Ombudscommissie Eindhoven.
De wachttijd voor jeugdhulp
Meld het bij het meldpunt wachttijd jeugdhulp.
Een besluit van de gemeente
Je kunt bezwaar indienen tegen het besluit (de beschikking). Je vindt uitleg hierover in de brief van de gemeente, waarin het besluit staat.