Ondersteunende diensten

Ondersteunende diensten zijn niet verbonden aan een specifiek maatschappelijk effect. Het gaat hierbij om activiteiten die op alle thema’s betrekking kunnen hebben (zoals rechtshulp en sommige vormen van cliëntondersteuning, informatie en advies), maar ook facilitaire diensten voor organisaties die in de sociale basis werkzaam zijn (bijvoorbeeld beheer van gebouwen, of administratieve ondersteuning).

Er kan doorgaans geen directe invloed op een maatschappelijk effect aan worden toegeschreven. Het is dan ook lastig om goede resultaten te benoemen. We vragen u zelf aan te geven welke resultaten op uw aanbod van toepassing zijn. U kunt hierbij ook aangeven wat de omvang is, bijvoorbeeld hoe vaak ergens gebruik van wordt gemaakt en wat de kwaliteit hiervan is.

Binnen de rubriek ondersteunende diensten zijn een paar varianten te onderscheiden:

  1. De (zuivere) facilitaire diensten voor beheer van gebouwen, vervoer e.d. Deze categorie kenmerkt zich door het leveren van materiële diensten, die niet in immateriële resultaten voor bewoners te vertalen zijn.
  2. Activiteiten voor cliëntondersteuning (individueel) en belangenbehartiging (collectief). Gewoonlijk gaat het om een schakel tussen de inwoner of de inwonersgroep enerzijds en de ‘echte’ dienstverlening anderzijds. Het kan gaan om bemiddeling, informatie en advies, of toeleiding.

Resultaten

  • Hoeveel personen of organisaties maken gebruik van de diensten die u aanbiedt (per week/maand/jaar)?
  • Hoe vaak of in welke omvang zijn de activiteiten en diensten beschikbaar?
  • Hoe vaak leiden uw activiteiten (bemiddeling, advies, belangenbehartiging) tot een verandering of aanpassing in het aanbod voor (de omstandigheden van) degenen die er gebruik van maken?

Stel je vraag