Chat met ons

Aangifte briefadres (PDF)

Een briefadres is het adres van een familielid, vriend of kennis die tijdelijk jouw post ontvangt en ervoor zorgt dat jij je post krijgt. Je vraagt het briefadres aan bij de gemeente waar deze persoon woont.

Privacyverklaring

De gemeente Eindhoven verwerkt persoonsgegevens om haar wettelijke taken uit te voeren, informatie te verstrekken aan inwoners en bedrijven of om diensten te verlenen: Privacyverklaring.

  • Huidige Begin
  • Aangifte
  • Verklaring en ondertekening
  • Voorbeeldweergave
  • Voltooid
Vragen met een sterretje moet je beantwoorden. Zonder deze informatie kunnen wij het formulier niet verwerken.
Voor de aangifte van een briefadres kom je naar de balie van het Inwonersplein. Bij de aangifte heb je twee documenten nodig:
  1. Dit formulier. Vul het online in, print het en zet er je handtekening onder;
  2. Verklaring toestemming briefadres. Wil je een adres opgeven als briefadres? Daarvoor heb je toestemming nodig van degene die op dat adres woont. Om toestemming te geven vult die persoon de Verklaring toestemming briefadres in. Je vindt de verklaring op onze website bij het product 'Briefadres'.
Vertrek je naar het buitenland?
    
Hoe lang blijf je in het buitenland wonen?
Als je voor 8 maanden of langer naar het buitenland vertrekt, kun je geen briefadres aanvragen. Laat je in dit geval wel bij ons uitschrijven. Doe je dat niet, dan kan dit nadelige gevolgen hebben. Zo kun je bijvoorbeeld een aanslag ontvangen van de Belastingdienst, terwijl je helemaal niet in Nederland hebt gewoond in deze periode.