Legaliseren handtekening

Stap voor stap

  1. Maak een afspraak of kom zonder afspraak naar de balie.
  2. Neem het document mee waarop je handtekening nodig is.
  3. Je tekent het document waar de medewerker bij is.
  4. De medewerker zet in een verklaring dat de handtekening van jou is.
  5. De medewerker ondertekent de verklaring namens de burgemeester.

Als je moet bewijzen dat je handtekening op een document van jou is, dan kun je je handtekening bij ons laten legaliseren. Je ondertekent het document (zoals een bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking, notariële aktes, kopie legitimatiebewijs) dan in bijzijn van een van onze medewerkers. Hij of zij controleert je handtekening aan de hand van je identiteitsbewijs. Komen de handtekeningen overeen, dan zet hij of zij een stempel op het document en is je handtekening gelegaliseerd. Maak online een afspraak voor het legaliseren of telefonisch via 14040.