Op zoek naar jonge helden voor het Jeugdlintje

Gemeente Eindhoven introduceert dit jaar het Jeugdlintje. Het Jeugdlintje is een waardering voor jongeren tussen 6-18 jaar die iets uitzonderlijks of bijzonders hebben gedaan voor anderen of de stad. Het gaat dan bijvoorbeeld om vrijwilligerswerk, het redden van een leven, het doen van een uitvinding of het vestigen van een record. Ook zijn zij een voorbeeld voor anderen. Ze verdienen speciale aandacht en waardering voor hun bijzondere bijdrage.

Aanmelden

De uitreiking vindt plaats op 20 november, in de ’Week van de Jeugd’. Aanmelden kan nog t/m maandag 30 september 2019.

Commissie

Het Jeugdlintje heeft als doelstelling de kinderen en jongeren die iets uitzonderlijks hebben gedaan op een bijzondere wijze in het zonnetje te zetten. Daarnaast motiveert het kinderen en jongeren om goed werk voor anderen te doen en een positieve bijdrage te leveren aan de samenleving. Het Jeugdlintje is een initiatief van raadsleden Lex Janssen en Remco van Dooren, zij zijn ook onderdeel van de commissie benoemd door het college van B&W.

Samenwerking Design Academy Eindhoven

De commissie gaat voor het Jeugdlintje een unieke samenwerking aan met Design Academy Eindhoven (DAE). Negentien studenten van DAE hebben onderzoek gedaan naar de mogelijkheden voor het totale concept en het ontwerp van het Jeugdlintje. De commissie heeft een aantal concepten gekozen die in samenwerking met de studenten worden gecombineerd en uitgewerkt.

Kijk voor meer informatie op www.eindhoven.nl/jeugdlintje.