Uitkering Tijdelijke overbruggingsregeling Zelfstandig Ondernemers (Tozo)

Let op

Om het aanvraagformulier in te vullen moet je de volgende zaken bij de hand hebben:

  • Inloggegevens DigiD (nog geen DigiD? Ga naar digid.nl/aanvragen)
  • Recent bankafschrift of kopie bankpas (naam rekeninghouder en bankrekeningnummer zichtbaar).
  • Meest recente jaarrekening (als je jouw onderneming voor 2020 bent gestart).
  • Meest recente salarisstrook of uitkeringsspecificatie (indien van toepassing).

De uitkering voor inkomensondersteuning binnen de Tozo-regeling is er voor zelfstandig ondernemers (o.a. zzp’er, eenmanszaak, VOF, B.V.) die door de coronacrisis tijdelijk in de knel zitten. Deze regeling vult het inkomen aan tot het sociaal minimum en bestaat uit twee periodes:

  • Tozo 1: Het is niet meer mogelijk om een aanvraag in te dienen. De aanvraagperiode voor Tozo 1 liep t/m 31 mei 2020.
  • Tozo 2: deze regeling kun je aanvragen in de periode van 1 juni t/m 30 september 2020. Het inkomen van je partner telt mee voor het recht op en de hoogte van de uitkering.

Een aanvraag dien je in via het formulier Aanvragen Tijdelijke Overbruggingsregeling Zelfstandig Ondernemers.

Heb je een aanvraag ingediend of ontvang je al een uitkering Tozo 2 en is er iets veranderd in jouw situatie (bijvoorbeeld verhuizing naar andere gemeente, verhoging/verlaging inkomen), geef dit door via het wijzigingsformulier Tozo 2

Loop je tijdens het invullen van het formulier tegen vragen en/of onduidelijkheden aan? Neem dan contact op met het ondernemersloket via (040) 238 4222. Wij helpen je graag verder.