Hoe vraag ik de evenementenvergunning aan?
Dit doe je door het Aanvraagformulier evenementenvergunning volledig in te vullen.
Aan welke voorschriften moet een evenement in de openbare ruimte/op sportparken voldoen?
Om de impact van evenementen op de openbare ruimte te beperken, gelden er voor vergunningplichtige evenementen specifieke voorschriften. Deze staan in een gebruikersverklaring evenementen.
Vraag je een vergunning aan voor een evenement in de openbare ruimte? Vul dan de gebruikersverklaring in en voeg deze als bijlage toe bij de aanvraag.
Hoe vraag ik een vergunning aan voor een vechtsportevenement?
Voor een vechtsportevenement is naast de vergunningaanvraag ook een Bibob-toets nodig. Vul daarom het aanvraagformulier Bibob vechtsportgala evenement in. Dien het formulier bij voorkeur digitaal in (via DigiD of eHerkenning). Tijdens de aanvraag krijg je te zien welke bijlages je moet uploaden.
Je kunt het formulier ook online invullen, uitprinten en met de benodigde bijlages sturen naar Gemeente Eindhoven, Afdeling Veiligheid, Juridische zaken en Bestuur, t.a.v. Cluster Bibob
Postbus 90150, 5600 RB Eindhoven.
De wet Bibob
Bibob staat voor 'Bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur'. Het doel van de Wet Bibob is te voorkomen dat de overheid criminele activiteiten faciliteert, daarom doen we deze extra toets.
Wat moet ik regelen als ik alcohol wil schenken?
Als je op je evenement ook zwakalcoholische dranken wil schenken, dan heb je ook een ontheffing artikel 35 (Alcoholwet) nodig.
Hoeveel kost een evenementenvergunning?
De kosten zijn afhankelijk van de grootte, aard en locatie van je evenement:
- regulier evenement (categorie A): € 500,-
- evenement met verhoogde aandacht (categorie B): € 2.500,-
- risico-evenementen (categorie C): € 25.000,-
Ik heb nog vragen, kan ik contact opnemen?
Heb je vragen over je aanvraag of het besluit? In de ontvangstbevestiging van de aanvraag staan de gegevens van je contactpersoon bij de gemeente.