Is je verbinding niet privé?

Onze vernieuwde website is voor sommige bezoekers niet direct te openen. Afhankelijk van het apparaat (pc, tablet of smartphone) en de software (browser) die je gebruikt om de website te openen kan de melding ‘Je verbinding is niet privé’ in beeld verschijnen. Dit probleem is bij ons bekend, we verwachten dat het voor 28 juli is verholpen.

Update 26 juli: dit probleem is inmiddels verholpen. Je kunt nu op ieder apparaat naar eindhoven.nl.

Wat is er aan de hand?

Simpel gezegd staat de beveiliging van de website nu te streng ingesteld. Verouderde browsers kennen die nieuwe manier van beveiliging (G3) nog niet. Het is dus niet zo dat jouw gegevens niet veilig zijn. Als je op onze website een aanvraag doet, kom je in een ander systeem terecht. Dit systeem is beveiligd met een ouder (G2) certificaat en dat herkennen de verouderde browsers wel.

Schermprint Foutmelding Je verbinding is niet prive

Wat kun je doen?

Dit zijn de mogelijkheden:

  • Ga naar eindhoven.nl met de Firefoxbrowser. Deze browser herkent het nieuwe beveiligingscertificaat wel.
  • Je kunt de website toch met de browsers Chrome of Safari bezoeken als je de waarschuwingen negeert. Dit doe je met de ‘Geavanceerd’ optie.
  • Wil je de beveiligingsmelding niet negeren, kun je ook bellen naar 14040 of een bezoek brengen aan het Inwonersplein (Stadskantoor) om je aanvraag te doen.

Hoe weet je of je veilig bent?

Je doet veilig je aanvraag als het webadres begint met https://secure.eindhoven.nl en als je inlogt met DigiD.

 

Onze excuses voor het ongemak.