Verruiming openingstijden Inwonersplein

Het Inwonersplein verruimt voor een aantal producten en diensten tijdelijk de openingstijden. Je kunt vanaf aanstaande maandag 20 juli op maandag van 17.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 12.00 uur zonder afspraak binnenlopen voor bijvoorbeeld het aanvragen van een rijbewijs of reisdocument.

Tijdens deze vrije inloopuren kun je terecht voor de volgende producten:

  • Aanvragen paspoort of identiteitskaart
  • Aanvragen rijbewijs
  • Aanvragen uittreksel Burgerlijke Stand
  • Aanvragen uittreksel BRP
  • Aanvragen VOG
  • Inschrijven RNI (dit kan tijdens de vrije inloopuren ook op afspraak)

Voor de reguliere openingstijden (maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur) werken we wel op afspraak voor deze diensten.

Wil je je aangevraagde rijbewijs, paspoort of identiteitskaart ophalen? Daarvoor kun je de hele dag zonder afspraak binnenlopen. Op maandag van 8.30 tot 20.00 uur, dinsdag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 12.00 uur.

De aanvraag van een nieuw reisdocument kun je sinds kort thuis online voorbereiden. Je kunt dan op de hierboven genoemde tijden zonder afspraak de aanvraag bij de balie afronden.

Voor alle overige diensten en producten werken we met afspraak van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur. Tijdens die uren kun je ook ons telefonisch bereiken via 14 040.

De verruiming van de openingstijden is een pilot die duurt tot 1 januari 2021. Na afloop van deze proefperiode  kijken we naar een eventueel vervolg.