Inwonersplein verruimt openingstijden om extra drukte op te vangen

De gemeente gaat de avondopenstellingen van het Inwonersplein verruimen van één naar vier avonden per week. Vanaf 1 juni is het Inwonersplein van maandag t/m donderdag geopend tot 19.00 uur.

Zoals ieder jaar verwacht de gemeente ook dit jaar rondom de vakantieperiode extra drukte bij het aanvragen van reisdocumenten. Ook was tijdelijk, ivm de coronamaatregelen, het rijbewijs langer geldig dan normaal. Bovendien was het in de afgelopen periode, ook als gevolg van coronamaatregelen, moeilijker een bezoek aan het Inwonersplein te regelen. Hierdoor stelden mensen hun bezoek uit. Dat zorgt nu waarschijnlijk ook voor extra drukte.

Controleer de geldigheidsduur van je reisdocument op tijd, een afspraak maken duurt door de coronamaatregelen langer dan normaal. Hiermee voorkom je teleurstellingen en extra kosten van bijvoorbeeld een spoedpaspoort.

De openingstijden van het Inwonersplein in het Stadhuis zijn vanaf 1 juni als volgt:

  • maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 19.00 uur;
  • vrijdag (onveranderd) van 8.30 tot 17.00 uur;
  • zaterdag (onveranderd) van 9.00 tot 12.00 uur.

De verruiming van de openingstijden geldt tot 1 oktober van dit jaar. De zaterdagopenstelling is verlengd tot 01-01-2022.

Op afspraak

Ook voor de extra openingsuren (17.00 uur tot 19.00 uur) geldt, maak vooraf een afspraak. Voor het ophalen van aangevraagde reisdocumenten en rijbewijzen is een afspraak niet nodig. Daarvoor kun je gewoon binnenlopen.

Tijdens de extra openingsuren is het aanvragen van de volgende producten mogelijk:

  • Identiteitskaart
  • Paspoort
  • Rijbewijs
  • Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)
  • Uittreksel Burgerlijke Stand (BS)
  • Uittreksel bewijs in leven
  • Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG)
  • Legalisatie handtekening
  • Vermissing reisdocumenten