Aangepaste dienstverlening Inwonersplein

De dienstverlening van de gemeente Eindhoven wordt tijdelijk aangepast. De aanpassingen, die gelden vanaf maandag 19 oktober 2020, zijn nodig om te voldoen aan de corona-maatregelen. Het aantal bezoekers aan het Inwonersplein is namelijk aan een maximum gebonden. Je kunt daarom niet binnenlopen met een vraag, zoals dat bij de gemeente vanuit de service-gedachte normaal wel mogelijk is.

De belangrijkste aanpassing is dat je vanaf maandag 19 oktober voor elk bezoek aan het Inwonersplein een afspraak moet maken via telefoonnummer 14 040. Online een afspraak maken is tijdelijk niet mogelijk. Je kunt bellen van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.

Alleen noodzakelijk bezoek

  • We vragen je om alleen naar het Inwonersplein te komen als het strikt noodzakelijk is. Kijk of je je bezoek kunt uitstellen, je afspraak kunt verzetten of dat je je zaken online kunt regelen via de website. Dat kan namelijk in veel gevallen. Het kan ook voorkomen dat wij, om het aantal bezoekers te beperken, een gemaakte afspraak verschuiven. Dat gebeurt uiteraard in overleg met de inwoner.
     
  • Voor het afhalen van een ID-bewijs of rijbewijs is een speciale balie geopend. Als uitzondering hierop is hiervoor geen afspraak nodig.  We laten aangevraagde reisdocumenten (id-kaart of paspoort) overigens tijdelijk gratis thuisbezorgen tot 1 januari 2021. Je hoeft daardoor één keer minder langs te komen. Ook belangrijk om te weten: rijbewijzen die tot 1 december verlopen, blijven in verband met corona tijdelijk nog negen maanden geldig.
     
  • Op zaterdagochtend blijft het Inwonersplein open. Dan wel alleen op afspraak. De maandagavondopenstelling (van 17.00 tot 20.00 uur) vervalt voorlopig.

Mondkapje

De gemeente doet het dringende verzoek aan alle bezoekers van het Inwonersplein om een mondkapje te dragen. Uiteraard gelden alle reguliere maatregelen zoals thuisblijven met klachten, minimaal 1,5 meter afstand houden en de aangegeven routes volgen.