sluit
Stuur door
Vul de uitkomst van de som in cijfers in, zodat het systeem weet dat u geen automatisch spamprogramma bent.

MO040 Diner: Technologie met een maatschappelijk tintje

Elfde editie Maatschappelijk Ondernemen 040 Diner brengt weer bedrijven en maatschappelijke organisaties bij elkaar.

Op maandagavond 15 mei 2017 vond de 11e editie van het Maatschappelijk Ondernemen 040 Diner plaats, een initiatief van gemeente Eindhoven, DLL en NXP in samenwerking met Samen voor Eindhoven. Dit keer in The Colour Kitchen op de High Tech Campus. En toepasselijke plaats voor het thema van deze elfde editie: Technologie in het sociale domein. Tijdens een kleurrijk diner wisselden de aanwezige bedrijven en non-profit organisaties kennis en ervaringen, middelen en netwerk met elkaar. Zoals gebruikelijk met gesloten beurzen. Tijdens dit elfde diner werden ruim 50 matches gemaakt.

Nieuwe samenwerkingen

Op het diner ontstaan onverwachte samenwerkingen, matches tussen bedrijven en stichtingen die elkaar anders nooit getroffen hadden. Net zoals tijdens alle voorgaande edities werd ook bij dit diner het compliment van de avond uitgereikt voor de mooiste match. Deze keer werden maar liefst drie complimenten uitgereikt.

Stichting Severinus krijgt hulp bij het koppelen van data

Het eerste compliment ging naar Ons Platform, Boels Zanders Advocaten en Stichting Severinus. Severinus heeft behoefte aan technische kennis bij het koppelen van data. Boels Zanders en Ons Platform gaan Severinus helpen en letten daarbij op de privacy- en technische aspecten van de vraag.

Bouw woonunits met een rol voor statushouders

Een tweede compliment werd uitgereikt aan Releventure Fund in samenwerking met Cubicco International en de Stichting Jongerenhuis. De match tussen Releventure Fund en de Stichting Jongerenhuis werd al gemaakt in oktober 2016 bij het MO040 XL jubileumdiner. Het is een mooi voorbeeld van hoe een eenmalige match in de loop der tijd uitgroeit tot een langdurige samenwerking en nieuwe matches. Bij de bouw van verplaatsbare woonunits is nu afgesproken dat statushouders worden opgeleid om aan de slag te gaan op de bouwplaats.

Aanmoediging sociale digitale marktplaats

Tot slot werd tijdens dit diner bij uitzondering een derde compliment uitgereikt in de vorm van een aanmoediging. Dit compliment ging naar Samen voor Eindhoven voor de ontwikkeling van de nieuwe sociale digitale marktplaats. Dit is een innovatief platform dat de sociale impact in de stad enorm gaat vergroten en waar bedrijven en maatschappelijke partners elkaar nog gemakkelijker en beter kunnen vinden. De digitale sociale marktplaats is relatief nieuw in Nederland en wordt momenteel getest. Het platform is ontwikkeld met support van NXP Semiconductors en lancering van de eerste fase staat gepland voor midden 2017.

Samen zijn we slimmer

Hans Brouwhuis, Site Manager NXP Semiconductors: “Technologie is voor maatschappelijke instellingen nog iets dat in veel gevallen ver van het bed staat. Toch zit moderne technologie al zo in ons dagelijks leven verweven dat we vaak niet in de gaten hebben dat we het al gebruiken. Moderne technologie biedt echter unieke kansen om significant bij te dragen aan organisatiedoelstellingen. Dat geldt natuurlijk ook voor maatschappelijke organisaties. De genoemde digitale sociale marktplaats maar ook het “smart” maken van scholing op het vlak van technologie zijn uitstekende voorbeelden.”
Staf Depla, Wethouder Eindhoven: “De ontwikkelingen op het vlak van technologie gaan ongelofelijk snel. Gelukkig heeft onze stad ontzettend veel technologische kennis in huis. Die kennis biedt ook oplossingen dicht bij huis. Daar ligt de kracht van Eindhoven, samen zijn we slimmer en blijven we als stad in ontwikkeling.”

MO040 Diner: Technologie met een maatschappelijk tintje

Contact Inwonersplein